Heraanleg Antwerpsesteenweg (N70) aan op- en afritten R4
Algemeen Overzicht

Update mei 2022:
Fase 3 is gestart op dinsdag 10 mei. Sindsdien beschikt het verkeer over de Antwerpsesteenweg (N70) ter hoogte van het kruispunt met de Orchideestraat opnieuw over 1 rijstrook per richting. Alle info over actuele hinder lees je op deze pagina.
In Oostakker ligt het knooppunt van de R4 met de N70. De huidige op- en afritten van de R4 komen uit op twee kruispunten met verkeerslichten op de N70. Deze punten zijn druk, onoverzichtelijk en erg gevaarlijk, zeker voor de vele fietsers. Het Agentschap Wegen en Verkeer en de stad Gent investeren daarom in een heraanleg van de N70. Samen willen we de weg veiliger maken voor alle weggebruikers.
Farys maakt van de wegenwerken gebruik om onder de weg een gescheiden rioleringsstelsel aan te leggen. In september 2021 zijn de nutswerken van start gegaan. In april 2022 volgen de wegen- en rioleringswerken.
Wat en waarom?
Wat gaan we doen?
We maken de N70 veiliger voor alle weggebruikers. Dat doen we door de aanleg van bredere en veiligere fietspaden, overzichtelijke kruispunten, veiligere fietsoversteken en conflictvrije verkeersregelingen.
Waar zullen we werken?
De N70 krijgt een facelift van de Herman Teirlinckstraat in Oostakker tot aan de bushalte op de grens met Lochristi.

Timing en impact?
Wegen- en rioleringswerken vanaf april 2022
Nu de nutswerken zijn afgerond, kunnen we verder met de wegen- en rioleringswerken. Deze vinden plaats vanaf april 2022, en zullen zo’n 2 jaar duren. We werken gefaseerd, om de hinder voor buurtbewoners, handelaars en doorgaand verkeer zo veel mogelijk te beperken. Tot en met juli 2022 zijn er 5 fasen gepland.
Werken in de omgeving
In de omgeving van de herinrichting van de Antwerpsesteenweg (N70) zijn ook andere overheden aan het werk. Waar wordt er gewerkt en welke hinder kun je verwachten? Op www.gentopweg.be vind je een overzicht van alle grote werken in de regio rond het noorden van Gent. Bekijk ook onze website wegenenverkeer.be/dampoort om op de hoogte te blijven van de werken aan Gent-Dampoort.