Dynamisch verkeersmanagement Het Agentschap Wegen en Verkeer voert dynamisch verkeers- en tunnelmanagement uit op het Vlaamse hoofdwegennet. FAST Een snelle tussenkomst bij incidenten (ongevallen, defecte voertuigen, verloren lading, ...) is belangrijk en in het bijzonder op autosnelwegen. Zo krijgen betrokkenen snel hulp en worden bijkomende ongevallen en lange files vermeden. Verkeerstellingen Door het verkeer te 'tellen' kunnen concrete gegevens verzameld worden over de evolutie van de verkeersdrukte in Vlaanderen. Ritsen Ritsen is verplicht wanneer er bij sterk vertraagd verkeer sprake is van een wegversmalling. Ritsen is geen kwestie van hoffelijkheid, maar simpelweg de wet. U bent dus verplicht het te doen. Calamiteitenroutes Langs Vlaamse autosnelwegen staan gele borden met letters op. In noodsituaties ontpoppen deze borden zich tot een bewegwijzerde omleiding, de ‘calamiteitenroutes’. Minder hinder Werken zonder hinder is niet mogelijk. Toch is het belangrijk om de hinder voor de weggebruikers, omwonenden en ondernemingen maximaal te beperken. Hiervoor kunnen uitvoerders beroep doen op een Minder Hinder draaiboek en een Minder Hinder toets. Bushaltes langs gewestwegen Wij maken op veel locaties in Vlaanderen werk van veilige, toegankelijke en comfortabele bushaltes.
Dynamisch verkeersmanagement Het Agentschap Wegen en Verkeer voert dynamisch verkeers- en tunnelmanagement uit op het Vlaamse hoofdwegennet.
FAST Een snelle tussenkomst bij incidenten (ongevallen, defecte voertuigen, verloren lading, ...) is belangrijk en in het bijzonder op autosnelwegen. Zo krijgen betrokkenen snel hulp en worden bijkomende ongevallen en lange files vermeden.
Verkeerstellingen Door het verkeer te 'tellen' kunnen concrete gegevens verzameld worden over de evolutie van de verkeersdrukte in Vlaanderen.
Ritsen Ritsen is verplicht wanneer er bij sterk vertraagd verkeer sprake is van een wegversmalling. Ritsen is geen kwestie van hoffelijkheid, maar simpelweg de wet. U bent dus verplicht het te doen.
Calamiteitenroutes Langs Vlaamse autosnelwegen staan gele borden met letters op. In noodsituaties ontpoppen deze borden zich tot een bewegwijzerde omleiding, de ‘calamiteitenroutes’.
Minder hinder Werken zonder hinder is niet mogelijk. Toch is het belangrijk om de hinder voor de weggebruikers, omwonenden en ondernemingen maximaal te beperken. Hiervoor kunnen uitvoerders beroep doen op een Minder Hinder draaiboek en een Minder Hinder toets.
Bushaltes langs gewestwegen Wij maken op veel locaties in Vlaanderen werk van veilige, toegankelijke en comfortabele bushaltes.