Ruimtelijk onderzoek
Ruimtelijk onderzoek
De beschikbare ruimte efficiënt gebruiken
Het doel van het project is een aangename, veilige en leefbare woon- en winkelomgeving creëren, zonder afbreuk te doen aan het commercieel belang van de centrum- en handelszaken.
Bij de herinrichting zijn we gebonden aan de beschikbare ruimte tussen de gevels aan beide zijden van de weg. Eerst voegen we de noodzakelijke elementen toe zoals de rijweg, fiets- en voetpaden (16 meter). De ruimte die overblijf is de restruimte, waarvoor nog keuzes gemaakt moeten worden. Hieronder vindt u een aantal uitsneden die dit mogelijke invullingen van de restruimte illustreren.
1. Turnhoutsebaan t.h.v. Hendrik Consciencestraat
Gevel tot gevel = 20,31 meter.
- rijweg = 7 meter
- fietspad = 2 x 2,5 meter
- voetpad = 2 x 2 meter
De restruimte bedraagt 4,31 meter.
In het concept-ontwerp werden parkeerstroken aan beide zijden van de weg ingetekend. Omdat we hiervoor 2 x 2,5 meter nodig hebben, betekent dit dat we bij dergelijk scenario delen privaat terrein moeten innemen om tot de nodige ruimte te komen.
2. Turnhoutsebaan t.h.v. Rijsblokstraat
Gevel tot gevel = 16,45 meter.
- rijweg = 7 meter
- fietspad = 2 x 2,5 meter
- voetpad = 2 x 2 meter
De restruimte bedraagt 0,45 meter.
3. Turnhoutsebaan t.h.v. bushalte Kerkelei
Gevel tot gevel = 23,4 meter.
- rijweg = 7 meter
- fietspad = 2 x 2,5 meter
- voetpad = 2 x 2 meter
De restruimte bedraagt 7,4 meter.
4. Turnhoutsebaan t.h.v. café Briard/frituur Parelhof
Gevel tot gevel = 18,05 meter.
- rijweg = 7 meter
- fietspad = 2 x 2,5 meter
- voetpad = 2 x 2 meter
De restruimte bedraagt 2,05 meter.
5. Turnhoutsebaan t.h.v. Kreatos/Oogkliniek Schilde
Gevel tot gevel = 19,5 meter.
- rijweg = 7 meter
- fietspad = 2 x 2,5 meter
- voetpad = 2 x 2 meter
De restruimte bedraagt 3,5 meter.