Het ontwerp
Het ontwerp
Ontwerp in een notendop
1. Aanliggende verhoogde fietspaden
De fietspaden in de bebouwde kom worden verhoogd aangelegd en verbreed naar 2 meter. Een niveauverschil met de auto’s maakt het voor fietsers een stuk veiliger.
2. Vrijliggende fietspaden
Buiten de bebouwde kom komt er tussen de fietspaden en de rijweg een groene berm of beplanting van minstens 1 meter breed.
3. Comfortabele bushaltes
De bushaltes langs de Maastrichtersteenweg worden comfortabeler gemaakt. Aan elke halte komt een verhoogd perron om op de bus te stappen.
4. Meer groen in het straatbeeld
Het straatbeeld wordt groener en aantrekkelijker. Waar het kan, komen er groene bermen en bomen.
5. Parkeerplaatsen
In de zones langs de Maastrichtersteenweg waar nu parkeerplaatsen liggen, worden ook in de toekomst voldoende parkeerplaatsen voorzien.
6. Nieuwe voetpaden
Binnen de bebouwde kom worden ook alle voetpaden heraangelegd, tussen de spoorwegbrug en de Sint-Antoniusstraat.