Ontwerp
Ontwerp
Vrijliggende fietspaden tussen Rotselaar en Holsbeek
Vandaag fiets je op de Steenweg op Holsbeek (N229) over een smal, niet verhoogd aanliggend fietspad dat je enkel met een stippellijn van het drukke autoverkeer scheidt. Die situatie pakken we grondig aan. De gewestweg krijgt aan beide zijden vrijliggende afgescheiden fietspaden, die scholieren en andere fietsers beter beschermen tegen het drukke auto- en vrachtverkeer.
Afslagstrook en verkeerslichten aan toegang Wingepark
De toegang tot het Wingepark vanaf de rotode met de Aarschotsesteenweg richting de E314 is vandaag niet optimaal. De Steenweg op Holsbeek (N229) heeft slechts één rijstrook in elke rijrichting. Wagens die het Wingepark willen inrijden, houden al het doorgaande verkeer richting de E314 op. Gevolg? Enorme verkeersopstoppingen tot aan de rotonde tijdens de spitsuren. Daarom plannen we een aparte afslagstrook naar het Wingepark voor het verkeer dat van de rotonde komt. Er komen ook verkeerslichten ter hoogte van de toegang, zodat alle weggebruikers er in alle veiligheid alle kanten uit kunnen.
Bypass langs de rotonde richting Aarschot
Aan de rotonde met de Aarschotsesteenweg installeren we een bypass voor het verkeer van de E314 richting de Aarschotsesteenweg (N19). Door die extra rijstrook moet het verkeer van de Steenweg op Holsbeek richting Aarschot niet langer over de rotonde zelf. Dit heeft een positieve impact op de verkeersdoorstroming én laat het busverkeer richting Aarschot vlotter verlopen.