Het ontwerp
Het ontwerp
Steenweg
- Langs de Steenweg komen er in beide richtingen vrijliggende enkelrichtingsfietspaden van 2 meter breed.
- De fietspaden komen achter de parkeerstrook voor de veiligheid van fietsers.
Kruispunt met Paardskerkhofstraat (fase 1)
- De Paardskerkhofstraat wordt een enkelrichtingstraat naar de Steenweg. Zo kunnen voertuigen de straat niet meer aan hoge snelheid indraaien.
- Het kruispunt wordt versmald.
- Er komt een fietsdoorsteek aan de fiets- en voetgangersstraat van de Paardskerkhofstraat met beveiligde oversteekvoorzieningen voor actieve weggebruikers.
- De bushalte verdwijnt.
Kruispunt met Vredestraat & Salvialaan (fase 1)
- De aansluiting van de Vredestraat op de Steenweg wordt verbreed.
- Zo ontstaat er voldoende ruimte om voertuigen tegelijk de straat te laten in- en uitrijden.
- Een fietsoversteek in dubbele richting beveiligt de passage voor actieve weggebruikers.
- In richting van Crisnée halteert de bus op de rijweg.
Tussen Salvialaan & Hoolstraat (fase 2)
- Uitbreiding zone 50 tot kruispunt Sint-Barbara- & Middelheersestraat
- Enkelrichtingsfietspaden in beide richtingen achter parkeerstroken
- Aanpassingen kruispunten
- Roppelaan
- Sint-Barbara- & Middelheersestraat
- Nieuwe Steenweg
- Optimalisatie bushaltes