Situatie na de werken
Situatie na de werken
Toekomstbeelden van het fietspad
Met dank aan de Groendienst van de Stad Leuven tonen we hieronder een aantal dwarsprofielen van de situatie na de werken. Dit is een voorontwerp. Het is geen aanduiding van de exacte definitieve beplanting.
Ter hoogte van Oude Rondelaan
![Oude Rondelaan Lüdenscheidsingel R23 Leuven Oude Rondelaan Lüdenscheidsingel R23 Leuven](/sites/default/files/images/oude-rondelaan_ludenscheidsingel_typebeeld_dwarsdoorsnede_7_0.jpg)
©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven
![Oude Rondelaan toekomstbeeld Lüdenscheidsingel Leuven Oude Rondelaan toekomstbeeld Lüdenscheidsingel Leuven](/sites/default/files/images/oude-rondelaan_ludenscheidsingel_typebeeld_dwarsdoorsnede_12.jpg)
©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven
Ter hoogte van Albert Woutersstraat
![Albert Woutersstraat Lüdenscheidsingel Leuven R23 Albert Woutersstraat Lüdenscheidsingel Leuven R23](/sites/default/files/images/albert_woutersstraat_ludenscheidsingel_typebeeld_dwarsdoorsnede_22.jpg)
©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven
Ter hoogte van Stadsvest
![Stadsvest Lüdenscheidsingel R23 Leuven Stadsvest Lüdenscheidsingel R23 Leuven](/sites/default/files/images/stadsvest_ludenscheidsingel_typebeeld_dwarsdoorsnede_33-2.jpg)
©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven
Waarom ligt het fietspad lager dan de rijweg?
De hellingsgraad van het fietspad moet laag genoeg zijn. Wegen en Verkeer legt daarom het fietspad lager dan de rijweg aan. Daarom zijn er ook werken aan het talud langs de Lüdenscheidsingel nodig.