Overslaan en naar de inhoud gaan
Arbeiders leggen de laatste hand aan de nieuwe trappenconstructie waar voetgangers vanuit de kant Keizersberg naar de Stadvest kunnen wandelen

Aanleg van fietspad en nieuwe bushalte langs de Lüdenscheidsingel

Situatie na de werken

Situatie na de werken

Datum

Status

Beëindigd

Plaats

Weg

R23

Toekomstbeelden van het fietspad

Met dank aan de Groendienst van de Stad Leuven tonen we hieronder een aantal dwarsprofielen van de situatie na de werken. Dit is een voorontwerp. Het is geen aanduiding van de exacte definitieve beplanting. 

Ter hoogte van Oude Rondelaan

Oude Rondelaan Lüdenscheidsingel R23 Leuven

©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven

Oude Rondelaan toekomstbeeld Lüdenscheidsingel Leuven

©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven

Ter hoogte van Albert Woutersstraat

Albert Woutersstraat Lüdenscheidsingel Leuven R23

©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven

Ter hoogte van Stadsvest

Stadsvest Lüdenscheidsingel R23 Leuven

©2019 Visualisatie door Claar en Stad Leuven

Waarom ligt het fietspad lager dan de rijweg? 

De hellingsgraad van het fietspad moet laag genoeg zijn. Wegen en Verkeer legt daarom het fietspad lager dan de rijweg aan. Daarom zijn er ook werken aan het talud langs de Lüdenscheidsingel nodig.