Overslaan en naar de inhoud gaan

Vanaf 7 april 3 maanden werken op Steenweg op Brussel tussen Esso en Q8

Vanaf 7 april 3 maanden werken op Steenweg op Brussel tussen Esso en Q8

Het Agentschap Wegen en Verkeer voert vanaf maandag 7 april 2025 werken uit op de Steenweg op Brussel (N290) in Wemmel. Zowel de voet- en fietspaden als rijweg worden heraangelegd en de bushalte ‘Wemmel Cdt. J. De Blockplein’ krijgt een verhoogd perron. Het verkeer volgt de aangeduide omleidingen, aangezien de werfzone volledig afgesloten is. De werken duren tot eind juni.


Werken over 600 meter 
Wegen en Verkeer werkt over een afstand van 600 meter, tussen het keerpunt aan het Brabants Dalplein en het keerpunt aan de Isidoor Meyskensstraat. De werken starten ter hoogte van tankstation Esso aan het Brabants Dalplein en schuiven geleidelijk aan op richting het tankstation Q8 aan de Isidoor Meyskensstraat. 


Omleiding via Diepestraat 
De Steenweg op Brussel is volledig afgesloten tijdens de werken en in de werfzone geldt een parkeerverbod. Het verkeer volgt daarom een omleiding via de Diepestraat, Koningin Astridlaan en Romeinse Steenweg. Fietsers rijden ook via de Diepestraat en bereiken via de Isidoor Meyskensstraat opnieuw de Steenweg op Brussel. Voor deze omleidingen is de Diepestraat tijdelijk geen eenrichtingsstraat en zal er een parkeerverbod worden ingesteld langs één kant van de rijbaan. Fietsers kunnen in beide richtingen over de Isidoor Meyskensstraat fietsen. Aan voetgangers wordt aangeraden via een alternatieve route, zoals de omleiding voor fietsers, te wandelen. De voetpaden in de werfzone zijn volledig opgebroken, maar de huizen blijven wel bereikbaar. Voorzichtigheid is dus geboden. Ten slotte worden de bushaltes ‘Wemmel Cdt. J. De Blockplein’ en ‘Wemmel I. Meyskens’ voor de volledige duur van de werken niet bediend. Reizigers plannen hun route best op voorhand via delijn.be/routeplanner.


Breder voet- en fietspad en nieuw wegdek
Het fietspad is hier vandaag in slechte staat. Wegen en Verkeer legt daarom een comfortabel en breder fietspad in asfalt aan. Een tussenstrook zal fietsers bovendien van het autoverkeer scheiden om de veiligheid te verhogen. De voetpaden worden ook breder heraangelegd aan beide kanten van de weg. De rijweg zelf wordt hiervoor smaller gemaakt en krijgt eveneens een nieuwe laag asfalt. De parkeerstrook die nu links van de weg ligt verhuist naar de rechterkant, waar het een extra scheiding tussen auto- en fietsverkeer vormt. Bovendien legt het agentschap een verhoogd perron aan de bushalte ‘Wemmel Cdt. J. De Blockplein’ aan om de toegankelijkheid van het openbaar vervoer te vergroten. 

 

Actuele informatie