Waarom?
In de voorbije jaren deden zich aan dit kruispunt diverse ongevallen voor die te wijten waren aan overdreven snelheid in combinatie met de uitbuiging van de rijweg die kort erop gevolgd wordt door een verhoogd plateau (waar de maximale snelheid 30 km/h bedraagt). Mede door de korte afstand tussen het poorteffect en het verhoogd plateau ontstond meerdere malen een stuurcontroleverlies.
Herinrichting
Bij de aanpassingwerken van dit kruispunt, zal het verhoogde plateau volledig worden opgebroken en zal de bestaande middengeleider worden verlengd tot aan het kruispunt met de gemeentewegen. Zo zal de chauffeur voldoende afstand hebben om zijn snelheid te minderen. De bebouwde kom start bij het begin van de middengeleider en vanaf daar geldt de maximale snelheid van 50 km/h.
Hinder?
Tijdens deze herinrichtingswerken zal de werfzone volledig worden afgesloten voor alle verkeer en wordt een wegomleiding voorzien. Er is een kleinere omleiding via de Zonnebekestraat en de Langemarkstraat voor alle gemotoriseerd verkeer onder de 7.5 ton. Voor het zware transport (meer dan 7.5 ton) geldt een grotere omleiding via de Diksmuidseweg (N369a) en Bikschote ofwel via Zonnebeke. Fietsers kunnen afstappen en te voet langs de werf passeren om via de Brugseweg hun fietstraject verder te zetten.
Timing?
De werken starten op maandag 15 februari. De uitvoeringstermijn wordt geschat op 6 weken. Het einde is voorzien tegen eind maart als de weersomstandigheden dat toelaten.
|