Nachtwerken aan fietspaden Kamperbaan (N73)
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) vernieuwt de fietspaden langs de Kamperbaan (N73) in Hechtel-Eksel over zo’n 800 meter. Vanaf maandag 26 juni voorziet AWV tijdens 3 opeenvolgende nachten nieuwe fundering en nieuwe onder- en toplagen asfalt voor het fietspad in de richting van Hechtel-Eksel.
Tijdens drie opeenvolgende nachten werkt de aannemer van 20u tot 6u aan het fietspad in de richting van Hechtel-Eksel. In de nacht van maandag 26 op dinsdag 27 juni voorziet hij nieuwe fundering, in de nacht van dinsdag 27 op woensdag 28 juni plaatst hij de onderlaag asfalt. Tijdens de laatste nacht, van woensdag 28 op donderdag 29 juni, volgt de toplaag asfalt.
Omleiding richting Leopoldsburg
Gemotoriseerd verkeer richting Leopoldsburg volgt tijdens die drie nachten een grote omleiding vanaf het kruispunt van de Kamperbaan (N73) met de Lommelsebaan (N715) naar Kiefhoekstraat, Ekselsebaan, Kerkhovensesteenweg, Lommelsesteenweg en Nicolaylaan (N746). Richting Hechtel-Eksel geldt eenrichtingsverkeer op de Kamperbaan. Zie het omleidingsplan onderaan.
Fietsers en voetgangers gebruiken het fietspad waar niet wordt gewerkt. Zij kunnen oversteken aan de bestaande oversteek aan de Dorpsstraat/Sint-Lambertusstraat en aan de tijdelijke oversteek vlak voor de werfzone.
Geluidshinder
De keerzijde van het nachtwerk is dat omwonenden geluidshinder kunnen ondervinden van de werken. We proberen dat geluid tijdens de uitvoering zoveel mogelijk te beperken. De meeste geluidshinder zal veroorzaakt worden door de freesmachines die het oude asfalt verwijderen en de aan- en afrijdende vrachtwagens. We verontschuldigen ons voor eventuele geluidshinder.
Bermen en inritten vernieuwen
Na de asfaltering vernieuwt AWV de bermen en inritten in de richting van Hechtel-Eksel. Tegen het bouwverlof zijn de werken afgerond, onder voorbehoud van gunstige weers- en werfomstandigheden.
Vanaf de tweede helft van augustus werkt AWV aan het fietspad in de richting van Leopoldsburg volgens hetzelfde stramien. Eerst wordt het bestaande fietspad opgebroken. Tijdens drie nachten volgen fundering, onderlaag asfalt en toplaag asfalt. Daarna worden de bermen en inritten aangepakt. Het einde van de werken is voorzien eind september.