Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitaal participatiemoment over milieueffectenrapport spitsstroken Lummen-Hasselt

Digitaal participatiemoment over milieueffectenrapport spitsstroken Lummen-Hasselt

Bij dit project zal de rijweg van de E313 vernieuwd worden en de bestaande pechstrook in elke richting ingezet worden als dynamische derde rijstrook. Er dienen daardoor wel pechhavens aangelegd te worden om de 500 meter. Het dynamische gebruik van de pechstroken verbetert de doorstroming, zo pakken we ook hier de congestieproblematiek aan.

Het milieueffectenrapport (MER) is nu klaar om in te dienen bij de bevoegde instanties. Daarbij werden niet alleen de effecten van de dynamische spitsstroken op alle mogelijke omgevingsfactoren (geluid, water, levenskwaliteit …) onderzocht, maar ook de mogelijke oplossingen om eventuele negatieve effecten te vermijden, te milderen, te verhelpen of te compenseren.

De studie gebeurde onder meer met de input van belanghebbenden o.a. buurtbewoners en bedrijven uit de omgeving. Die konden hun aandachtspunten aanreiken tijdens een online bevraging en digitale infosessie in juni 2021.



Onderzoek milieueffecten spitsstroken tussen Lummen en Hasselt: bevindingen

Om de bevindingen uit de studie transparant te delen met alle geĂ¯nteresseerden, organiseert het Agentschap een digitaal participatiemoment op 20 september 2022 om 19.30u. 

Inschrijven voor het digitaal participatiemoment kan via www.wegenenverkeer.be/e313lummenhasselt

 

Het integrale dossier van het ontwerp-MER is nu al online beschikbaar op de MER-dossierdatabank van Omgeving.Vlaanderen.be

Reageren op het ontwerp-MER zal later ook formeel kunnen, tijdens het openbaar onderzoek van de omgevingsvergunning. Daarvoor is voorlopig nog geen concrete indieningsdatum voorzien.