Betonherstellingen op Koning Boudewijnlaan (N16) in Willebroek
Vanaf eind april start het Agentschap Wegen en Verkeer met een structureel onderhoud van de Koning Boudewijnlaan (N16) in Willebroek.
“De volledige gewestweg tussen de A12 en de rotonde met de Mechelsesteenweg wordt aangepakt. Tijdens deze werken zal ook de aansluiting van de Klaterstraat op de N16 definitief afgesloten worden en vernieuwt AWV de dubbelrichtingsfietsoversteek over de N16 richting de Heidestraat. Enkel fietsers kunnen hier nog vanuit de Klaterstraat naar de N16 rijden”, duidt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters.
Tijdens het onderhoud voert AWV betonherstellingen uit: de betonplaten die in slechte staat zijn worden uitgebroken, de fundering wordt hersteld en de weg krijgt vervolgens een nieuwe laag beton. Ook de oudere herstellingen worden nagekeken en fijngefreesd, zodat opnieuw een vlakker wegdek ontstaat. Tot slot worden ook de langsvoegen vernieuwd. “De werken duren van maandag 25 april tot vrijdag 3 juni, in drie fases”, zegt minister Peeters
N16 volledig afgesloten tijdens fase 1
Tijdens de eerste fase van 25 april tot 6 mei is de N16 tussen de Blaasveldstraat en de Mechelsesteenweg volledig afgesloten. Het verkeer volgt in beide richtingen een omleiding via de Mechelsesteenweg (N183) - Ter Bergstraat - Schoondonkweg - Blaasveldstraat. Aan het kruispunt Mechelsesteenweg (N183) - Ter Bergstraat komen tijdelijke verkeerslichten.
In twee nachten tijdens fase 1 zal AWV ook de rotonde met de Mechelsesteenweg aan Verschueren opnieuw asfalteren. De exacte datums daarvoor zijn nog niet gekend. Tijdens die twee nachten kan het verkeer op de Mechelsesteenweg beurtelings over de rotonde passeren via tijdelijke verkeerslichten. De tak naar de Koning Boudewijnlaan is dan sowieso al afgesloten voor de betonherstellingen op de N16.
Doorgang op één rijstrook in elke richting van 9 mei tot 3 juni
Tijdens de tweede en derde fase, die telkens ook twee weken duren, pakt AWV de N16 aan tussen de Blaasveldstraat en de A12. Eerst de weghelft richting de A12, vervolgens de weghelft richting Mechelen. Het verkeer rijdt telkens op de andere helft, over één rijstrook in elke richting.
Uiteraard is deze planning onder voorbehoud van de weersomstandigheden en het verloop van de werken.